Follow on Bloglovin

Skrivtjejen.blogg.se

2016-05-09
19:29:47

På denna grund
Den tjugofjärde september 2015 var det begravning för min bästa vän. Jag och en annan gick runt på kyrkogården i väntan på att gå in i kyrkan och pratade om allt möjligt, när jag fick reda på att jag var en av de tjugo författarna som vunnit skräcktävlingen "På denna grund" och skulle alltså bli publicerad i boken. 
 
Trots en sorglig dag så var det helt otroligt. En dröm gick i uppfyllelse när allt annat var sönder runt om mig. En dröm jag haft så länge jag kan minnas. 
 
Det var mycket redigering och arbete med novellen men till slut blev jag färdg och lektören blev nöjd över resultatet. Jag fick hem mitt förlagsavtal som jag skrev på och det var också då jag började inse att det faktiskt var sant. Jag är en författare. 
 
Men det var när jag fick hem kartongen med böckerna (gratis exempel + tjugo till som jag kunde sälja för min egen del) som det verkligen gick uppför mig att det inte var en dröm. Jag är publicerad i en fysisk bok, yngsta författaren av oss tjugo och jag var bara arton då (Visserligen är jag det fortfarande i en månad till ungefär). 
 
Jag kommer på mig, flera gånger per vecka, att jag fortfarande tror att det är en dröm och att min livsdröm inte alls blivit uppfyld, men sen behöver jag bara ta upp förlagsavtalet eller titta in i en av bokhyllorn för att faktiskt inse att det är sanning, fortfarande sanning och inte alls någon dröm som jag fortfarande tror ibland. 

Mest är det hela så fantastiskt också, för att jag bara är arton år och är publicerad i en antologi. 
 
Jag hoppas att jag kommer med i fler antologier och kommer ut med mina egna böcker i framtiden också ... 
 
 

Ge en hälsning här
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: