Follow on Bloglovin

Skrivtjejen.blogg.se

2015-07-28
16:22:34

Trött, värk men inspirerad
Har arbetat två dagar nu på mitt sommarjobb och under tiden tycker jag det är riktigt kul och det är nästan så att dagarna bara flyger fram. Men när man sätter sig på bussen hem slappnar man av och värken attackerar en nästan. Menmen, inga sura miner här inte. Jobbar på en second hand butik och får vara i både boklagret (Drömmen för mig), textillagret (är dock sällan där inne) och i det riktiga lagret där allting hamnar från början och flyttas sedan. Får därefter gå ut i butiken och ställa på hyllorna. Det bästa med det hela är att jag oftast är på boklagret och får gå ut med dem till bokhyllorna, men innan det kan jag kolla igenom dem och plocka på mig de böcker jag vill ha (alldeles gratis!). 
  
Blir extremt inspirerad när jag är på jobbet. Både under rasterna och när jag arbetar. Varje arbetskamrat är spännande men det finns speciellt en man på 60 bast som ger mig så sjukt mycket inspiration. Han älskar att prata om sitt liv. Från födseln fram till nu och allt jag önskade var att jag hade med mig min inspelningsapparat så jag kunde spela in våra samtal, jäklar vad det är spännande att lyssna. Tack vare honom har jag fått ihop en ny karaktär som förmodligen kommer vara med i bok tre eller om han till och med presenteras i bok två som jag håller på med nu.
 
Sedan har vi alla kunder. Jisses amalia. De är nästan som gamar. Man kommer ut med en vagn (ta tex porslin) och man hinner bara komma ut en meter från lagret innan de nästan hoppar på vagnen för att kolla på sakerna, så man är illa tvungen att stanna. Men, inspiration där också. 

Hur som helst tycker jag att hela alltihopa är roligt. Riktigt roligt. De flesta är riktigt trevliga och man blir kallad snabbisen för jag lyckas göra klart allting så himla fort. :D 
 
 
 
 

Ge en hälsning här
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: