Follow on Bloglovin

Skrivtjejen.blogg.se

2015-07-15
10:26:00

I need a library
Det går inte att lita på mig när jag går in i en bokhandel. Jag gick in endast för att kolla på nya böcker men inte för att köpa nya. Det slutade med att jag kom ut med fyra nya böcker (Stjärnklart - Lars Wilderäng, Den nya människan - Boel Bermann, Resan till lmörkret - Andrej Djakov och Evig natt - Guillermo Del Toro, Chuck Hogan), ett bokmärke och ett nytt anteckningsblock. 

Min bokhylla för Skräck, Thrillers, Dystopier och Apokalypser börjar bli fullt. Det är endast en hylla kvar som är tom men snart fylls även den på... Jag behöver antagligen en ytterligare bokhylla (för min första bokhylla är redan full av fantasyböcker) eller så behöver jag fixa ett extra rum där jag jag bara har bokhyllor med böcker...

Min absoluta favoritgenre i böcker är dystopi och apokalyps - som även börjar ta över min bokhylla som från början var skräck och trhillers. Dystopier och apokalypser är riktigt spännande, lite läskigt faktiskt, nervkittlande men samtidigt en ögonöppnare för min del. Det är kul att se hur folk trodde framtiden skulle se ut på 1900-talet, till exempel George Orwells bok 1984 men det är också kul att läsa titlar från 2000-talet där de går framåt i tiden, till exempel Justin Cronins böcker Flickan från ingenstans och De första tolv (Som är de två första böckerna i triologin The Passage)


Böckerna jag köpte:

Bilder från Google
 
 
 

Ge en hälsning här
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: