Follow on Bloglovin

Skrivtjejen.blogg.se

2015-07-20
11:23:40

It's different, but it is a job.
Jag har fått kommentarer när jag sagt "Jag ska sätta mig ner och arbeta nu" att det jag gör, inte alls är något arbete. Att vem som helst skulle kunna sätta sig och skriva ord efter ord, utan problem. Utan ansträngning. Utan att behöva sitta och fundera över vad som skall komma härnäst och få ihop den röda tråden. Vilket är fel. Att skriva krävs koncentration, arbeta med redigering och få ihop den röda tråden och en massa annat. 

Men det är inte bara en hobby för mig, utan det är ett arbete. Jag vill få ut mina böcker, signera dem och gå på releasefester. Jag kanske inte har tjänat pengar på det ännu, men det kommer kanske i framtiden. Då kanske jag kan säga att det är ett arbete, eftersom jag tjänar pengar (Inte mycket så att jag kan överleva på det dock). Men sen igen, det finns arbeten som är frivilliga där man inte får pengar och det är lika mycket arbete som vilket annat jobb som helst. 
 
 
 
 
 
 

Ge en hälsning här
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: